Skrivet av: Torbjörn Svensson | 28 juni, 2017

Mailskörd

Under min tid som aktiv bloggare och som synlig i medierna för min kamp för mina rättigheter, så har jag givetvis fått min beskärda del av okända personer som kontaktar mig. De flesta som skriver till mig gör det med gott hjärta. Man vill kanske stötta, komma med tips eller på något annat sätt lyfta mina frågor. Jag uppskattar det otroligt mycket och tar mig verkligen den tiden att svara och vara tacksam för det stöd jag får. Det är otroligt viktigt för mig och jag kommer aldrig glömma eller sluta vara tacksam över att helt okända personer väljer ta av sin tid för att lyfta min!

Men så får man även en del andra mail, som oundvikligen dyker upp. Där finns de kristna fanatikerna som skriver att om jag kastar mig in i hängivelsens tro så skall min funktionsvariation botas och jag kommer både höra och se igen helt mirakulöst…

Sen kommer de personer som känner/vet någon som kan ”bota” min synskada. Oftast är det en någon praktik i typ Kina, Indien, Ryssland som mirakulöst kan operera mig så jag blir fullt seende igen. Ett annat mail innehöll en kur av diverse hopkok som skulle bota mig. Ett annat innehöll en dansk som kunde bota mig med hembrygd och nålar. Ja listan kan göras lång av väldigt suspekta mail…

Sen så har vi de där mailen som ger mig mycket blandade känslor. När okunskapen får styra och fördomarna växer ur alla porer på en person och den väljer att sammanfatta en text med alla missuppfattningar och bara hux flux skicka det till mig.

Vissa mail blir jag bara förbannad över och sänder en tanke om avsändarens bristande arvsmassa på den mentala delen. Men andra rader kan jag brista ut i skratt över och faktiskt se den väldigt komiska fördomen flöda. Då brukar jag svara med med glimten i ögat, informativt och trevligt.

Men så dyker de sexuella mailen upp. Jag vet inte varför, men tydligen finns det mycket frågor blandat med fördomar/okunskap inom denna fråga. Innehållet i mailen kan variera med allt från små oskyldiga frågor, till rätt grova önskemål. Kanske är det så att sex är ett av livets huvudämnen och därmed blir det lätt en het och intressant fråga när det finns variationer på hur man upplever det? Nåväl, jag brukar svara ärligt och stundtals väldigt roat på dessa mail.

Ett mail minns jag speciellt när jag tänker tillbaka på min mailskörd. Inte för att det var någon speciell person (okänd), utan för att jag svarade på mailet på ett rätt så…speciellt sätt. Jag var under denna period rätt frustrerad på okunskapen och på hur vissa personer utryckte sig om mig och min situation. Så när jag då fick detta korta mail så växte hornen upp hos mig och jag valde att rida lite på vissa helt (dumma) ologiska fördomar.

Kvinnan skrev dessa rader:

”Hej Torbjörn!

Jag läste din blogg via en vän på Facebook! Jag frågar för jag undrar hur ni synskadade gör när ni skall ha sex? 

mvh *******”

Mitt svar:

”Hej *******!

Tack för ditt meddelande och för ditt stöd!

När det gäller din fråga så gäller följande:

-Först måste man hitta någon som vill ha sex med en.

-Sen så är det viktigt att man märker upp alla kroppsdelar med etiketter som är på punktskrift. Detta för att du skall kunna taktilt läsa vilken kroppsdel du tar på.

-Det är väldigt viktigt att lägga ett ledstråk så man hittar till partnern. Detta för att man skall kunna ”käppa” rätt.

-Om det fungerar, så kan man även ha med en ledsagare under akten som hjälper en.

Hoppas att du fick svar på din undran, och du är välkommen att kontakta mig om du har fler frågor.

Med vänlig hälsning, Torbjörn Svensson”

Det kom inga fler frågor.

Responses

  1. Hahahaha 🙂 Det bästa svaret!!

  2. Klockrent svar.
    Du är en förebild på många sätt!!💪🏻

  3. Haha underbart svar!
    Såg intervju med dig på Go’kväll. Fantastiskt sätt att kommunicera på, hoppas verkligen att du får assistans för att kunna leva ett bra liv och bibehålla relationen med dina barn!

    • Tack så mycket Lisa! Jag kämpar på 👍 önskar dig en fin dag, Mvh Torbjörn


Kommentera

Kategorier

