Skrivet av: Torbjörn Svensson | 7 november, 2012

Jobb med jobb

Nu börjar det bli dags att ta tag i detta med jobbet. Ringde personalchefen för några dagar sen för att boka tid för ett möte. Mest för att kolla av hur de tänker sig om min situation. Visst det är 6 mån kvar tills min föräldrarledighet är över, men jag måste starta processen redan nu.

Det är mycket som snurrar i huvudet angående jobb. Arbetsplatsen jag var på innan kan jag inte vara på längre av förklarliga skäl, så det handlar mest om de kan fixa någon annan tjänst som är anpassad till mig. Eller om jag helt enkelt får sparken.

Får jag sparken är det en sak…men jag har ju för fan ingen utbildning längre. Lastbilsyrket, transport, lager och det runtomkring var ju min gymnasiala utbildning, men det försvann ju nu med Usher…rakt ner i toaletten. Fan.

Men vad vill jag själv med jobb? Svårt att veta egentligen, för jag får ju inte hålla på med det jag älskar längre. Så det blir som en urmustad tom vakumkänsla när man funderar på vad man vill jobba med istället… Om jag ens får jobb, vi vet ju alla hur det ser ut idag, och inte blir det lättare när man har de förutsättningarna jag har. Det enda i röran, i min skalle, som dyker upp –  är att det får gärna vara ett socialt jobb.

//Tobbe


Lämna en kommentar

Kategorier